Współcześnie prowadzenie przedsiębiorstwem coraz częściej wymaga od właściciela zlecenia niektórych obowiązków innym podmiotom. Dotyczy to zarówno z zagadnieniami bieżącymi, jak i z zadaniami oddalonymi w czasie. Raporty roczne są źródłem niepokoju dla licznych przedsiębiorstw. Ponad to nie każda placówka zatrudnia w takim stopniu wykwalifikowanych członków zespołu doradczego, by fachowo taki raport zinterpretować. Dlatego też coraz częściej firmy polegają na usługach agencji reklamowych w tej dziedzinie. Cieszące się renomą agencje reklamowe nie tylko traktują każdego klienta w sposób indywidualny, ale również każdy projekt konstruują od zera. Dokładnie tak jest w przypadku sprawozdań rocznych z działalności danej firmy – zleceniodawcy. Raporty są zazwyczaj konstruowane od podstaw, bez gotowych szablonów, z uwzględnieniem specyfiki danego przedsiębiorstwa. Zatrudniająca fachowców agencja reklamowa bierze pod uwagę także cel prokurowania takiego raportu, jego wykorzystanie w praktyce. Podczas tworzenia raportu rocznego niezbędne są także częste konsultacje z przedstawicielami danej firmy. Indywidualnie wykreowany raport przedstawia treści zarówno statystyczne jak i inne w atrakcyjny, a równocześnie przejrzysty graficznie sposób. Różnego rodzaju analizy otoczenia rynkowego są przy tym przygotowywane przez fachowców z branży marketingu.